Strona Główna Europa Lizbona zwiedzanie dzielnicy Belem

Opublikowane: Ostatnio uaktualniona na: 0 Komentarz

Belem centrum atrakcji Lizbony

Belem jest jedną z najbardziej charakterystycznych dzielnic Lizbony. Swoją sławę zawdzięcza wielu zabytkom narodowym i atrakcjom turystycznym związanych z wielką erą odkryć geograficznych. To właśnie stąd Vasco da Gama rozpoczął podróż, podczas której dotarł drogą morską do Indii. Dlatego dla nas, ciekawskich podróżników, Belem stało się punktem obowiązkowy do zwiedzenia 🙂

Belem pomnik Vasco Da Gama

Jak dojechać z centrum Lizbony do Belem

By dostać się z centrum Lizbony do Belem skorzystaliśmy z jednodniowego biletu komunikacji miejskiej. Ciekawą sprawą jest to, że bilet ten upoważnia nas nie tylko podróżą autobusami, tramwajami i metrem, ale także wszystkimi windami w mieście. Atrakcje mieliśmy więc zaplanowane na cały dzień. Do Belem dotarliśmy tramwajem nr 15 w około 30 minut. Można zdecydować się także na wypożyczenie roweru i pokonać tą trasę przepięknym deptakiem wzdłuż brzegu rzeki Tag.

Wysiedliśmy zaraz przy Klasztorze Hieronimitów. Jest on na tyle wielki, że nawet nam nie udało się go przeoczyć dzięki czemu wiedzieliśmy, że znajdujemy się na właściwym przystanku. A w razie czego jakbyśmy za daleko zajechali zawsze mieliśmy bilet czasowy, tak więc nie było się czym stresować 🙂

Dzielnica Belem Klasztor Hieronimitów

Od czasu przybycia do Lizbony Krystiana prześladowały pieczone kasztany. Na każdym kroku można było zauważyć charakterystycznie wózko-piecyki, które niemiłosiernie kopciły. Na początku myśleliśmy, że pieką w nich małże lub inne owoce morza, których pełno jest w Lizbonie. Jako że Krystian uwielbia próbować różnych kulinarnych nowości kupno kasztanów stało się kwestią czasu. Niestety, szału nie wywołały i skończyło się na zjedzeniu dwóch z nich i schowaniu paczuszki do plecaka. Ale nie mógł sobie zarzucić, że nie spróbował!:)

Neapol Belem

Pomnik Odkrywców w Belem

Pomnik Odkrywców w Belem znajduje się niecałe 500 metrów od Klasztoru Hieronimitów i upamiętnia wszystkich wielkich podróżników, którzy przyczynili się do poszerzania wiedzy geograficznej i odkrywaniu nowych szlaków morskich oraz kontynentów. Rozpoczęli oni wielką erę odkryć, którą zapoczątkował książę Henryk Żeglarz. Z tego powodu znajduje się on na przodzie pomnika trzymając w dłoniach model karawali. Za nim możemy zobaczyć m.in Vasco da Gama, Ferdynand Magellan, Diogo Cao, Nuno Gonçalves, Luís de Camoes, Bartolomeu Dias czy Afonso de Albuquerque.

Krystian chciał się trochę poczuć jak Chińczyk, dlatego zapozował do zdjęcia z charakterystycznym dla nich gestem i miną (przynajmniej z tego, co tam zaobserwowaliśmy) 🙂

Wieża Belem

Kolejną atrakcją, do której się udaliśmy, była Wieża Belem. To właśnie stąd, jak głoszą zapiski historyczne, miał wyruszyć Vasco da Gama, by opłynąć Afrykę i trafić do Indii. Obiekt ten jest zapisany do Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO i śmiało można powiedzieć, że jest jednym z symboli Lizbony. W historii Wieży Belem natrafiliśmy też na polski akcent, ponieważ to właśnie tutaj był więziony Józef Bern, twórca Legionu Polskiego w Portugalii.

Pomnik samolotu w Belem

Belem w Lizbonie

Wieża Belem w Lizbonie

Wieża podzielona jest na kilka stref zwiedzania i na każdy poziom trzeba dostać się wąskimi krętymi schodami. Z tego powodu, co było dla nas nowością, musieliśmy czekać na swoje zielone światło. Dosłownie! Na każdym piętrze zamontowana zastałą sygnalizacja świetlna informująca turystów o tym, czy aktualnie mogą się wspinać na wyższe poziomy czy też schodzić w dół. Dzięki temu unikamy zatorów bo wierzcie mi, nie ma tam miejsca na wymijanie się między turystami.

Belem Lizbona
Szczyt wieży stanowi idealny punkt widokowy i warto poświęcić tam parę minut na obserwacji miasta jak i wybrzeża Tagu. Dodatkowo znajdują się tam fajne mini-wieżyczki, w których można usiąść i z okna po podziwiać uroki Belem.

Lizbona Belem

Wieża Belem Lizbona

Jeżeli kiedyś zdecydujecie się na odwiedziny Portugalii, i w waszych planach znajdzie się Lizbona, koniecznie poświęćcie jeden dzień na zwiedzenie Belem! Jest to urokliwa dzielnica z najlepszą (wedle wielu) cukiernią Pasteis De Belem (Pasteis de Nata) w całej Portugalii! Jeżeli więc lubicie słodkości to na pewno się nie zawiedziecie. Jednak radzę uzbroić się w cierpliwość, ponieważ kolejki są długie prawie jak za PRL’u 🙂

Znacie Revolut? Z pewnością słyszeliście o niej. Jeżeli nie to jest to karta walutowa, która pozwoli Wam zaoszczędzić na przewalutowaniu. Dodatkowo zyskujecie z nią w planie premium ubezpieczenie turystyczne, ubezpieczenie lekarskie, NordVPN, Tindera i inne rzeczy. Zarejestruj się i zamów Revolut dla siebie.

Planujesz podróż promem? Sprawdź ofertę największej wyszukiwarki przewoźników morskich Direct Ferries – z nimi na pewno skorzystasz z najlepszej oferty.