Strona Główna Góry Skandynawskie Norefjell – jednodniowy wypad w góry z Oslo | Norwegia

Norefjell – jednodniowy wypad w góry z Oslo | Norwegia

Opublikowane: Ostatnio uaktualniona na: 5 komentarzy

Pisząc o Norwegii, nawet tej południowej, ciężko powiedzieć "warto wyrwać się z miejskiego zgiełku", ponieważ tam tak naprawdę trudno go znaleźć. Natura jest praktycznie wszędzie. Fiordy, jeziora, lasy, wzgórza. Nawet będąc w centrum Oslo, nie trzeba daleko jechać, żeby odnaleźć niesamowite miejsca, które wydają się być daleko od cywilizacji.

W listopadzie wybrałam się na 4 dni do Norwegii odwiedzić ciocię i wujka. Po raz pierwszy rozdzieliliśmy się z Krystianem - on w ten czas pojechał ze znajomymi w Góry Kamienne, o czym możecie przeczytać tutaj.

Będąc ostatnio w kraju wikingów, odkryłam kolejną lokalizację, która jest idealna na jednodniowy wypad z Oslo i okolic - Norefjell. Jest to pasmo górskie położone 130 km na północny zachód od Oslo. Najlepiej dojechać tam samochodem kierując się w stronę miejscowości Fla przy drodze nr 7. W miejscu, gdzie rozpoczyna się szlak, znajduje się dość spory parking, gdzie można zostawić swój środek transportu (60.328770, 9.476045).

Park Narodowy Norefjell Norwegia
Park Narodowy Norefjell w Norwegii

Wyjazd z Oslo do Norefjell

Wtedy, w pierwszej połowie listopada, w Oslo nie było jeszcze śniegu, natomiast w Norefjell już jak najbardziej. Chcieliśmy wejść na górę wyznaczoną ścieżką, jednak im dalej od parkingu, tym robiła się ona coraz węższa i mniejsza, aż w końcu całkiem zanikła i nie wiadomo już było dokładnie, którędy iść. Z tego powodu nie było co na siłę iść po świeżym śniegu, który był coraz głębszy, a my nie byliśmy odpowiednio przygotowani, więc zawróciliśmy i wybraliśmy inną drogę.

Norefjell

Jest tam sporo ścieżek, więc tak naprawdę można tam jeździć co jakiś czas i za każdym wybierać inną i zobaczyć, dokąd się dojdzie. My wybraliśmy tą szeroką i wydeptaną, w sam raz na spokojny spacer. Doszliśmy nią do zamarzniętego jeziorka, przy brzegu którego znajdowało się miejsce na wypoczynek. Jednak przy mroźnej pogodzie nie ma co za długo stać w miejscu, więc tylko warto szybko wypić coś ciepłego, zjeść coś na siłę i ruszać dalej.

Norefjell Norwegia
Norefjell Norge

Miejsce jest idealne na wyciszenie - dookoła wszędzie góry, natura, co jakiś czas płynie strumyk, można odpocząć nad brzegiem jeziora. Chciałabym tam wrócić latem i zobaczyć, jak wygląda ono kiedy wszystko się zazieleni.

Po powrocie samochodu nie pojechaliśmy od razu do domu - postanowiliśmy objechać Norefjell. Dzięki temu spotkaliśmy we Fla trolla a następnie jadąc górskimi drogami podziwialiśmy widoki. Które w Norwegii są co rusz, ale wcale się nie nudzą!

Norefjell norway
Norefjell - jednodniowy wypad w góry z Oslo | Norwegia
  • Norefjell to pasmo górskie znajdujące się 130 km od Oslo.
  • Najwyższy szczyt nie przekracza 1 500 m n.p.m.
  • Jest tam wiele tras pieszych i narciarskich, idealnych na wypoczynek.
  • Niektóre górskie drogi w Norwegii są płatne - na ich początku stoją budki, gdzie trzeba kupić bilet.
  • Zobaczcie drugi wpis z jesiennej odsłony okolicy Oslo - pokazujący wyspy Nesoya i Bronnoya. Nie było tam śniegu, ale na pewno Wam się spodobają. Tym bardziej, że na tej drugiej nie ma ulic!

Poniżej przedstawiam Wam mapę z trasą samochodową pokonaną przez nas tamtego dnia. Współrzędne parkingu, na którym można zostawić samochód podane są na początku posta.

Znacie Revolut? Z pewnością słyszeliście o niej. Jeżeli nie to jest to karta walutowa, która pozwoli Wam zaoszczędzić na przewalutowaniu. Dodatkowo zyskujecie z nią w planie premium ubezpieczenie turystyczne, ubezpieczenie lekarskie, NordVPN, Tindera i inne rzeczy. Zarejestruj się i zamów Revolut dla siebie.

Planujesz podróż promem? Sprawdź ofertę największej wyszukiwarki przewoźników morskich Direct Ferries – z nimi na pewno skorzystasz z najlepszej oferty.