Wieża widokowa na Bazaltowej Górze – Pogórze Kaczawskie

Trasa na Bazaltową Górę ( 368 m n.p.m.) to kolejny rodzaj wpisu dedykowany przede wszystkim osobom o ograniczonych możliwościach kondycyjnych – takich jak moje w 8 miesiącu ciąży. Po raz kolejny poszukiwaliśmy miejsca, które będzie znajdowało się względnie blisko naszego domu i szlak nie da mi się za mocno w kość, ponieważ samo chodzenie po płaskim terenie już potrafiło sprawić, że dostawałam sporej zadyszki. Tak więc padło na Bazaltową Górę znajdującą się na Pogórzu Kaczawskim w okolicy Paszowic. Trasa na szczyt jest przyjemna, chociaż miejscami wymagająca, ale Wolnym Krokiem uda się ją zdobyć każdemu. Dodatkowym atutem Bazaltowej Góry jest wieża widokowa znajdująca się na niej oraz fakt, że jest to kolejny wygasły wulkan na mapie Dolnego Śląska.

Czytaj więcej o Wieża widokowa na Bazaltowej Górze – Pogórze Kaczawskie

Wygasły wulkan Czerwony Kamień na Pogórzu Kaczawskim

Jeżeli czytacie naszego bloga,  to na pewno nie zdziwi Was informacja, że w Polsce znajduje się dość sporo wygasłych wulkanów. Największe skupisko znajduje się Pogórzu Kaczawskim na Dolnym Śląsku i już kilka z nich mieliśmy przyjemność Wam zaprezentować : m.in Najwyższy Wygasły Wulkan w Polsce - Ostrzyca Proboszowicka (dla osób, które baczniej obserwują Youtuba, może być interesująca informacja ,że to właśnie tam nagrywał kiedyś pan Wiesław Wszywka z kanału naffnaff), mniejszy wulkan Stożek Wielki, czy też Organy Wielisławskie. Małymi krokami próbujemy wdrapać się na wszystkie szczyty wygasłych wulkanów, a że nie są to szczyty zbyt wysokie, to idealnie nadają się na spacery dla przyszłych matek, którym brzuch skutecznie ogranicza możliwości wędrówki. Z tego względu obraliśmy kurs na Pogórze Kaczawskie, by zdobyć Czerwony Kamień oraz w później pojechać na Wiszące Tory i Krucze Skały w Jerzmanicach Zdroju.

Wiszące Tory Kolejowe i Krucze Skały w pobliżu Jerzmanice Zdrój

Dolny Śląsk nigdy nie przestanie nas zaskakiwać. W poszukiwaniu oryginalnych atrakcji turystycznych w czasie, gdy przygotowywaliśmy nasz artykuł o Ciekawych osobliwościach Dolnego Śląska realizowanego w ramach projektu zNAJ Dolny Śląsk, natrafiliśmy na informację o wiszących torach kolejowych. Niestety nie udało nam się ich pokazać wcześniej, ale jak to się mówi nigdy nie jest za późno! Wreszcie trafiliśmy w okolice Jerzmanic Zdrój i na własne oczy mogliśmy zobaczyć wiszące tory kolejowe. Dodatkowo w pobliżu znajduje się kolejna atrakcja - Krucze Skały, a jak dobrze wiecie zwiedzania skał nigdy nie odpuścimy! Całość naszej przechadzki zajęła na około 2 godziny i do Jerzmanic Zdrój trafiliśmy po wspięciu się na czerwony Kamień, o którym napiszemy w kolejnym poście.

Wieża widokowa Gozdno na górze Zawadna ( 445 m n.p.m) na Dolnym Śląsku

Wieża widokowa na górze Zawadna to konstrukcja powstała w  2018 roku w wyniku realizacji projektu budowy sieci ścieżek rowerowych na terenie kilku złotoryjskich gmin. Ponad dwudziesto-metrowa konstrukcja została usytuowana na niewielkim wzgórzu, które z pewnością pozostałoby nieznane, gdyby nie ona. Wejście na szczyt nie stanowi dużego wyzwania, jednak to nie w tym celu została zaprojektowana trasa na Zawadną. Jest to doskonały punkt dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z górską jazdą rowerową nieposiadających zbyt dużego przygotowania.  Łącznie w ramach projektu powstało 13 kilometrów oznaczonych szlaków rowerowych w pobliżu Gozdna oraz ponad 30 kilometrów utwardzonych tras rowerowych w gminie Świerzawa. Jest więc gdzie się wyszaleć na rowerze.

(more…)

Zwiedzanie Dolnego Śląska – pomysł na letnie wycieczki i słoneczne dni

Wielkimi krokami zbliżają się ciepłe dni, w które aż grzech siedzieć w domu. Z tego powodu widzimy, że coraz więcej z Was poszukuje ciekawych wycieczek na Dolnym Śląsku, podczas których można zapewnić sobie oraz swoim bliskim chwilę aktywnego wypoczynku. A jaki jest najlepszy sposób na wybór najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb atrakcji? Post zbiorowy! Zauważyliśmy, że dużą popularnością cieszą się nasze poprzednie zbiorówki ( Dolny Śląsk na wiosnę – pomysły na jednodniowe wycieczki czy 6 pomysłów na spędzenie majówki na Dolnym Śląsku ), które powstały jakiś czas temu, a my przecież nie leniuchowaliśmy od tego czasu i odkrywaliśmy więcej ciekawych miejsc na mapie województwa dolnośląskiego. Mamy więc nadzieję, że post o zwiedzaniu Dolnego Śląska w ciepłe dni przypadnie Wam do gustu i podsunie kilka ciekawych miejsc, w które możecie się udać.

Zwiedzanie dolny Śląsk Atrakcje

Zamek Lenno / Wleń – niezdobyta forteca przy miejscowości Wleń

Zamek Lenno (Wleń) na Dolnym Śląsku to kolejna atrakcja, którą postanowiliśmy odwiedzić będąc w ciąży. Nie wymaga ona dobrej kondycji fizycznej, ale z pewnością stanowi atrakcyjny punkt turystyczny dla wszystkich chcących zapoznać się z historią zamku oraz poobserwować okoliczne tereny z baszty widokowej. Zamek Lenno to najstarsza murowana forteca na Dolnym Śląsku i od ponad 850 lat góruje nad znajdującym się u jego podnóży miasteczkiem Wleń. Myślimy więc, że osoby ceniące sobie odkrywanie tajemnic Dolnego Śląska z przyjemnością spędzą swój czas podczas eksploracji obiektu.

Zbunkrowana ścieżka na Zaltmana (Žaltman) – masyw Žacléřská Vrchovina

Zaltman to niewysoki szczyt znajdujący się w Czechach w pobliżu granicy z Polską. Od Wrocławia dzielą go około 125 kilometrów drogi przekładające się na dwie godziny spokojnej jazdy. Jest to więc szczyt w sam raz na jednodniową wycieczkę w góry wraz z dzieckiem lub znajomymi. Sam szczyt nie jest wymagający i nie charakteryzuje się wysokimi podejściami, dlatego jest odpowiedni dla osób o słabej kondycji lub tych, których ze względów zdrowotnych nie mogą się zbytnio przemęczać, a chcieliby spędzić czas na świeżym powietrzu. Górę Zaltman (739 m n.p.m.) wybraliśmy z dwóch powodów, pierwszym z nich była wieża widokowa znajdująca się na jej szczycie. Metalowa konstrukcja wznosząca się na kilkanaście metrów stanowi bardzo dobry punkt obserwacyjny na okoliczne wzgórza. Drugim powodem była moja kondycja fizyczna w szóstym miesiącu ciąży, która trochę przykuła mnie do mieszkania. Musieliśmy więc znaleźć szczyt, któremu mogłam podołać wolnym krokiem, a przy okazji zobaczyć coś naprawdę ciekawego.

Zaltman bunkry

Szlak na punkt widokowy na Górze Okole – Góry Kaczawskie | Dolny Śląsk

Okole to niewysoka góra znajdująca się w paśmie Gór Kaczawskich na Dolnym Śląsku, w pobliżu Złotoryi. Nie jest on wysoki, ponieważ ma wysokość 714 m n.p.m., ale zimą potrafi zachwycić. Dlaczego wybraliśmy ten szczyt? Z dwóch powodów. Pierwszym był punkt widokowy znajdującym się na jego szczycie, który jest niewielką platformą widokową znoszącą się kilka metrów ponad szczyt Okola. Drugim, ważniejszym powodem, była to moja pierwsza ciążowa wyprawa w góry, ponieważ siedząc w domu, miałam już dość bezczynności i wzywał mnie górski zew. Z tego względu musieliśmy wybrać względnie prosty szczyt, żeby przypadkiem za bardzo nie zaszaleć. Oczywiście już na wstępie pojawił się mały problem. Kiedy ochoczo szykowałam się do wyprawy i zaczęłam się ubierać okazało się, że moje górskie ubrania są dla mnie za małe i brzuch nie mieści się mi zarówno w spodnie jak i kurtkę… Taki to już ciężki aspekt żyjąc w dwupaku… Brzuch rośnie, ale ubrania już nie 🙂

Punkt widokowy Okole zimą

Słuchawki na podróż – recenzja DeFunc True i DeFunc BT Plus

Na początku grudnia ubiegłego roku otrzymaliśmy do testów dwa produkty firmy DeFunc. Było to dla nas zupełnie nowe doświadczenie, ponieważ nigdy w życiu nie słyszeliśmy o tej firmie oraz nie testowaliśmy słuchawek. W sumie nasze podejście do sprzętu audio było dość lakoniczne i użytkowane przez nas słuchawki w podróży zazwyczaj zamykały się na podstawowych słuchawkach dousznych dodawanych przez producentów smartfonów. Większym doświadczeniem mógł pochwalić się Krystian, ponieważ na jego wyposażeniu znajdowały się przewodowe słuchawki Razer Hammerhead Pro 2 lub nauszne słuchawki Koss ur40. Może to nie jest najlepsza i najbardziej obszerna kolekcja słuchawek, ale jest to zawsze jakiś punkt odniesienia. Jeżeli więc jesteście ciekawi, jak w podróży sprawdziły się bezprzewodowe douszne słuchawki DeFunc True oraz nauszny bezprzewodowy model DeFunc BT PLUS to ten wpis może być dla Was bardzo przydatny. Przez ponad trzy miesiące słuchawki musiały się sprawdzić w różnych warunkach atmosferycznych i terenowych. Czy dały radę?…

Czytaj więcej

Szlak na Rogowiec (870m n.p.m.) – Góry Kamienne – Ruiny zamku Rogowiec

Tak jak wspominaliśmy, niskie góry lubimy zdobywać zimą, kiedy to mało wymagające szlaki robią się ośnieżone i trzeba się trochę bardziej natrudzić, żeby wejść na ich szczyt. Tym razem postanowiliśmy zdobyć górę Rogowiec, która o dziwo nie zalicza się do żadnych koron, diademów ani innych oznaczeń. Znajduje się tam jednak jedna bardzo ciekawa atrakcja pod względem naszego regionu. Mianowicie na szczycie góry Rogowiec można zobaczyć ruiny zamku, będącego najwyżej położonym zamkiem w Polsce. Wprawdzie dzisiaj są to tylko pozostałości fundamentów oraz szczątkowe warstwy ścian, jednak warto odwiedzić to miejsce będąc w pobliżu, ze względu na historyczną wartość oraz kilku ładnych panoram znajdujących się w Parku Krajobrazowym Sudetów Wałbrzyskich.