Strona Główna Małopolska Wysoka (Wysokie Skałki) 1049,9 m n.p.m – Najwyższy szczyt Pienin

Wysoka (Wysokie Skałki) 1049,9 m n.p.m – Najwyższy szczyt Pienin

Opublikowane: Ostatnio uaktualniona na: 0 Komentarz

Wysoka, nazywana też potocznie Wysokimi Skałkami, to kolejny szczyt wchodzący w skład Korony Gór Polski, który zdobyliśmy podczas naszego tygodnia miodowego w Beskidach. Jest to najwyższa góra w paśmie Pienin, znajdująca się w pobliżu miejscowości Szczawnica, w której nocowaliśmy. Oprócz Wysokiej, podczas tych kilku dni wypoczynku zaliczyliśmy także Radziejową oraz Mogielicę. Dało nam to trochę w kość, jednak widoki, które widzieliśmy utwierdziły nas w przekonaniu, że Beskidy naprawdę nie mają się czego wstydzić w porównaniu do zagranicznych gór. Sielanka - to najlepsze określenie tego wyjazdu. Cisza, spokój i wszędobylska zieleń, przeplatająca się z beczeniem owieczek.

Wysoka Pieniny

Wysoka - szlak  zielony ze Szczawnicy przez Wąwóz Homole

Swoją trasę rozpoczęliśmy z wioski kilka kilometrów od Szczawnicy, ze Szlachtowej. Początek szlaku jest dość monotonny, gdyż prowadzi wybrukowanym chodnikiem wzdłuż drogi Cieślickiej. Niestety taki stan rzeczy będzie utrzymywał się aż do Wąwozu Homole, gdzie w końcu zacznie być pod górkę. Podczas swojej wyprawy, na początkowym odcinku szlaku, mijaliśmy wiele wycieczek klas podstawowych oraz średnich. W tym miejscu chcielibyśmy pogratulować wszystkim nauczycielom, którym chce się organizować tego typu wycieczki, ponieważ naprawdę fajne jest to, że dzieci mogą poobcować trochę z naturą. Możliwe też, że dla niektórych jest to jedyna okazja by wyjechać gdzieś dalej, poza obszar swojego zamieszkania i interesująco spędzić go wśród rówieśników. Oby któreś z najmłodszych załapało górskiego bakcyla 🙂

Wysoka (Wysokie Skałki) 1049,9 m n.p.m - Najwyższy szczyt Pienin

Powracając jednak do szlaku, to warto zboczyć w pewnym momencie z trasy, by pójść na punkt widokowy znajdujący się w pobliżu wyciągu. Z tego miejsca będziemy mogli podziwiać okolicę na niezalesionym zboczu. Do tego znajdują się tam ławeczki, na których można trochę odsapnąć i ponapawać się w spokoju panoramą gór. Po powrocie na szlak czeka nas odcinek o największym stopniu trudności. Po wejściu na polanę rozpocznie się intensywne podejście pod górę. Warto się na tą okoliczność przygotować i wyposażyć w kijki górskie. Wiemy, że niektórzy uważają je za obciachowe, ale naprawdę odciążają  kolana zarówno przy wchodzeniu, jak i schodzeniu. Jeżeli często chodzimy po górach, lub nie jesteśmy w najlepszej kondycji, to naprawdę łatwo nadwyrężyć stawy kolanowe i przyprawić się o kontuzję.

Wysoka - Szczyt góry

Na sam szczyt góry prowadzi ścieżka wzdłuż polsko-słowackiej granicy. Po wdrapaniu się przez najbardziej intensywne wzniesienie, należy skierować się w lewo i metalowymi schodami pokonać ostatnie kilkaset metrów. Na szczycie Wysokich Skałek znajduje się punkt widokowy, z którego możemy zobaczyć Tatry, Trzy Korony i inne pobliskie góry. W popularnych terminach, kiedy turystów jest najwięcej, może być tam tłoczno, więc niekiedy warto dodać tempa na wcześniejszym odcinku szlaku by minąć większą zorganizowaną grupę.

Tak jak my, kochasz podróżować?

Ta WIELKA paczka ebooków jest dla Ciebie!

To aż 33 e-booków o łącznej wartości 2863 zł kupisz za jedyne 200 zł. dzięki którym z lekkością i bez stresu zorganizujesz i przeżyjesz wymarzoną podróż – gdziekolwiek się wybierasz.

Co znajdziesz w środku?

● Przewodniki i wskazówki podróżnicze.
● Historie z podróży.
● Wskazówki językowe (angielski, hiszpański, włoski w podróży).
● Wskazówki, jak robić lepsze zdjęcia w podróży.
● Presety do zdjęć i filtry do filmów.

● Przepisy kulinarne z różnych zakątków świata.

● Wskazówki, jak dbać o siebie na wakacjach.

Naszego ebooka „Ziemia kłodzka – mało znane miejsca”.

Z nią na pewno zaplanujesz świetnie nadchodzącą majówkę!

W pakiecie Świat bez Granic znajdziesz m.in.: KOMPLEKSOWY PRZEWODNIK PO MADERZE I PORTO SANTO – LOST Italianos | ANGIELSKI W PODRÓŻY: TWÓJ PASZPORT DO BEZSTRESOWEJ KOMUNIKACJI – Englopolis | NASZA PODRÓŻ NA SIÓDMY KONTYNENT – Podróże Wojownika | PORADNIK PODRÓŻY NA WŁASNĄ RĘKĘ – Podróże w etacie | JAK TWORZYĆ PIĘKNE ZDJĘCIA TELEFONEM W PODRÓŻY – Buuba | PATAGONIA. MINIPRZEWODNIK – Take Your Way | STAĆ MNIE NA NOWY YORK – Crazy Travel Bag | PODRÓŻE KULINARNE CEBULI – The Traveling Onion | INTERAKTYWNY SPACEROWNIK PO KRAKOWIE – Weekendówka | ODKRYJ TAJEMNICE BARCELONY – Aurelia W Barcelonie | 2 GODZINY OD OSLO – November Travelers | PRZEWODNIK PO PERU – Iza Handerek | LUT PAKA: 16 FILTRÓW DO FILMÓW – Szatrasie | PRESETY SUMMER+2 EBOOKI – Magdaena Mizera Fotografia | PRZEWODNIK PO LONDYNIE – świat Podróży | PIERWSZE KROKI W SZWECJI – Ta Hania | PIERWSZA PODRÓŻ CAMPEREM – CampRest.com | i wiele więcej!

Powrót z Wysokiej niebieskim szlakiem przez rezerwat Biała Woda

By z Wysokiej nie wracać tą samą trasą, postanowiliśmy udać się szlakiem niebieskim ku rezerwatowi Biała Woda. Jeżeli będziecie mieszkać bezpośrednio w Szczawnicy, to może okazać się to zbyt długa droga, ponieważ do przejścia będzie około 20 kilometrów. W takim wypadku najbardziej optymalną drogą będzie zejście z Wysokiej i wybranie niebieskiego szlaku ku Szafranówce. Jeżeli jednak najdziecie nocleg w Jaworkach, lub zostawicie auto pod Wąwozem Homole to polecamy wybrać trasę przez Białą Wodę. Rezerwat jest naprawdę przepiękny, z ciekawymi formacjami skalnymi. W pobliżu znajduje się także wiele bacówek, w których serwowane są lokalne rarytasy. Widzieliśmy też, że ta strona szlaku niebieskiego jest dużo mniej oblegana turystycznie. Przez większość drogi nie spotkaliśmy ani jednego turysty, a sama ścieżka wydawała się lekko zapuszczona. Trasa jest jednak dzięki temu bardzo urokliwa i warto nawet stanąć na głowie by nią przejść 🙂

Wysoka (Wysokie Skałki) 1049,9 m n.p.m - Najwyższy szczyt Pienin

Podsumowanie wyprawy na Wysokie Skałki

• Wysokie Skałki są najwyższym szczytem w paśmie Pienin wynoszących 1049,9 m n.p.m. Góra zalicza się do Korony Gór Polski.
  • Cała przebyta przez nas trasa odbyła się z miejscowości Szlachtowa przez Wąwóz Homole oraz drogą powrotną przez rezerwat Biała Woda.
  • Trasę pokonaliśmy w około 5 godzin, podczas których przebyliśmy niecałe 20 kilometrów z łączną sumą przewyższeń 750 metrów.
  • Łączna ilość punktów GOT przydzielanych za tą trasę to 18 pkt.